Köögiviljad

Tervise Arengu Instituut rõhutab, et puu- ja köögiviljad on meie menüüs väga olulised. Soovitatav on päevas süüa vähemalt 5 portsjonit ehk peotäit puu- ja köögivilju: kaks puuvilja- ja kolm köögiviljaportsjonit. Üks portsjon on umbes peotäis ehk 100 g värskeid või kuumtöödeldud puu- ja köögivilju ning marju.
Sellise koguse erinevate viljade söömisel on tõenäoline, et organism saab kätte vajaliku koguse paljudest vitamiinidest ja mineraalainetest, samuti vajalikke fütotoitaineid, vett ja kiudaineid. Mida erinevamad ja värvilisemad on puu- ja köögiviljad, seda parem.

Eesti tarbijad teavad, et köögiviljad on tervislikud – taimsed valikud on järjest populaarsemad paljudes toidukategooriates. 40% elanikest peab puu- ja köögiviljade tarbimist tervisliku toitumise võrdkujuks.
Reaalselt on eestimaalaste igapäevane köögiviljade tarbimine siiski veel kaugelt madalam TAI soovitustest.

Köögiviljad teiste toitude koostises on lihtne ja mugav viis nende tarbimise suurendamiseks ja mitmekesistamiseks. Pakume nüüd tarbijatele röstsaia ja pala, mis sisaldavad üle 40% köögivilju.

Leiburi Köögiviljaröst ja -pala ei ole asenduseks värsketele köögiviljadele, kuid on suurepärane võimalus tõsta ja mitmekesistada tarbitavate köögiviljade kogust oma menüüs.
Enne küpsetatava toote sisse lisamist porgandid, kikerherned ja pastinaak kuivatatakse ettevaatlikult ja jahvatatakse väiksemateks tükkideks, oad röstitakse kergelt enne jahvatamist. Leiburi Köögiviljarösti ja -pala tootmisel lisame kuivatatud aedviljadele tagasi vee, mis kuivatamisel ära aurustus. Selline töötlemine ei võimalda säilitada vitamiini C, kuid muud vitamiinid on stabiilsemad. Mineraalainete kogust kuivatamine ja küpsetamine ei mõjuta. Nii jääb enamik vitamiine ja mineraalaineid pärast küpsetamist ja kuivatamist tavaliselt köögiviljadesse alles.

Koostisesse „peidetud“ köögiviljad võimaldavad neid pakkuda ka lastele, kes tihti neisse ettevaatlikult suhtuvad. Köögiviljaröst ja -pala sobivad nii taimetoitlastele kui ka veganitele.